Програма за образователна подкрепа  

Български език за големите ученици

Грамотността и познанията по български език и литература са най-важната предпоставка за развитието на децата и обогатяването на техните познания в различни сфери. 
Осланяйки се на тази идея, екипът на „Рийчаут“ предоставя на деца с ниска степен на грамотност възможността за допълнително обучение по български език, което да им помогне да наваксат пропуските и да развие и обогати тяхната езикова култура.
Часовете по български език се посещават и от деца, силно желаещи не просто да се ограмотят, а да напреднат и които няма къде другаде да получат допълнителна помощ и подкрепа. 
Тези часове се водят от квалифициран преподавател, част от екипа на Рийчаут, с ученици в прогимназиален и гимназиален етап, с различна степен на трудност и с различни потребности. Нашият учител е специално обучен да работи с деца с поведенчески проблеми, такива, които изпитват трудности да се концентрират и да полагат усилия да учат системно за продължителен период от време. 
Вече втора учебна година процесът на учене, качеството на обучението и крайните резултати подбуждат учениците към по-голямо постоянство и настойчивост при изпълнението на възложените учебни задачи.
Пред децата се поставят ясни, разбираеми и реално постижими в близко бъдеще цели. Тяхната реализация се осъществява на малки стъпки и в зависимост от мотивацията на учащите се.
В часовете по БЕЛ учениците се подготвят не само за училище, а и за различните видове изпити и матури, провеждани в училище при приключването на различните образователните степени.
Важен елемент от нашата работа е да създадем условия у децата да се породи любов към книгите и уважение към учителя. 
Учениците овладяват нови за тях езикови средства, усъвършенстват уменията си и преодоляват грешките, които допускат при общуване в различен социален контекст; овладяват умения за речеви изказвания, които да прилагат в ежедневието си, учат се да възприемат и да интерпретират смислите в устните и писмените текстове, с които работят по време на часовете; затвърждават и прилагат знанията, свързани с правилната употреба на книжовния език; всеки ученик разширява речниковия си състав и изгражда отношение към езика и към предмета. 
Освен колективна работа в час, учителят ги насърчава към самостоятелност- да се научат без чужда помощ да решават познавателни и комуникативни задачи; да се научат сами да избират източници на информация, да планират времето си спрямо задачите, които имат да свършат; да се научат на отговорност към това, което правят, към другите и към себе си.
Работата по БЕЛ създава полезни връзки и с други предмети, в хода на обучение, това води след себе си редица предпоставки за постигане на личностна промяна. Но най- голяма мотивация за учениците са собствените им успехи, популярността на конкретен ученик сред най- близкото му обкръжение, както и подкрепата, която получава от другите.
Всичко това води до желанието им за принадлежност към определена група (на знаещите), което ще спомогне за формирането и развитието на личностната отговорност, независимост и пълноценни социални контакти.


Фондация Рийчаут